Mina systrar!

På min blogg här är det bilder på mina lyckostenar, dom bästa i värden, de vill säga madicken o emma, menade faktiskt inte mig själv där.. :)
Jag har världens bästa systrar. Och det är verkligen så också, och dom ä bäst på olika sätt. Ja har min lillasyster som ja älskar något så otroligt mycket, som ä så söt o en sån killmanet att man blir galen. Hon tjatar om så ovärda saker, berättar om folk, saker som har hänt som nog förmodligen inte ens den ensamaste i hela världen skulle tycka va kul att lyssna på. När ja bodde hemma snodde hon mina saker, väckte än på nätterna eller på morgonen o frågade om t.ex cigg. Undra hur många gånger ja velat sätta ett skott i pannan på den människan, fast de klart att ja eg. inte velat. FÖR att hon ä sveriges bästa lillasyster, så sjukt go och ja vet att innanför de där suriga skalet finns min söta elin som ja kan ha det så roligt me när vi är vänner. Ja vet att hon alltid finns där, även fast vi inte pratar så mycket om hemliga saker så att säga, så vet ja att ja kan lita på henne och att vi egentligen nog skulle kunna göra det. HON ä världens bästa lillasyster, just för att hon ä Elin! :)

Sen har ja johanna, som ä så speciell att man inte kan sätta ord på det. Jag kan prata om ALLT med henne, det är inte mycket hon inte vet om mig, om det ens är något? Varför jag och johanna har en sån kontakt som vi faktiskt har är för att de va henne ja o min kompis kom till första gången vi hade ett problem, -mensen.
Att sen dess har det varit henne ja gått till, för de mesta i alla fall. Ja har alltid vetat att ja kom komma till henne, henns dörr är alltid öppen. Hon har alltid varit min förebild, dom bra sidorna hos henne. Och alla hennes misstag har ja lärt mig utav! Sen finns det så många gånger ja har hatat henne, (de vet hon nog inte ens själv) att ja har bara velat försvinna för att hon varit så cp, Och det är hennes fyllor, när hon blir cp.. Som dock verkar har försvunnit nu o de ä underbart! HON ä världens bästa storasyster, just för att hon ä johanna! :)
Johanna har också två barn, madicken o emma, och de finns inte ord för va dom betyder för mig, finns inte ord för va ja skulle göra för dom, ja blir nästan rädd för hur mycket ja älskar dom små trollen!

Sen har vi jennie, Som bor i Norge. och nu vet inte ja vad ja skriva, För ja har aldrig haft det kontakten me jennie som ja har me johanna, just kanske för att hon bor i norge, hon har inte varit med på samma sätt. Hon ä den smarta utav oss, man går ju inte till johanna om man vill ha något smart svar så att säga. Någonting som ja tänker på nu när ja flyttat o så ä hennes kommentar i typ min blogg, vad dom hjälper på något sätt. Hon har ju ändå varit me om flytten hemifrån redan och vet hur det är, och dom små kommentarer som dyker upp hjälper verkligen o ja får verkligen tron tillbaka på att j agjorde rätt val :) Alltid när hon har kommit hem till Hjo har man sett fram emot det jätte länge innan och det är så roligt varenda gång, även fast vi kanske inte gör något särkillt ä det skoj, och varje gång när hon åker är det jobbigt o ledsamt. när ja va lite mindre grät ja alltid, fast inte när folk såg, haha! och ja, HON ä världens bästa storasyster, just för att hon ä jennie! :)
Hon har också en snorunge, En adrian, Så sjukt fin kille de! Ja firade min 18-årsdag me honom, säger inte de ganska mycket hur mycke ja gillar den ungen eller? Ja hade en underbar vecka i norge me honom! Kärlek i massor till den pojken!

Sen har vi lisa, o ja vet att hennes dörr alltid ä öppen för mig. Ja vet att ja skulle kunna ringa tre på natten o hon skulle hjälpa mig, för hon ä lisa! Även fast vi inte alls har en jätte bra kontakt, vi träffas inte så ofta så pratar vi ändå nästan om allt när vi väl gör det. Men ingen på den sidan av släkten träffar ja så mycket, den skrämmer mig på något underligt sätt. Men HON ä världens bästa syster, just för att hon ä lisa!

de finns någon mer, eller kanske några, men inga ja tänker skriva om här o nu, det känns helt enkelt inte rätt!


Och varför skrev ja de här? Ja vet inte, kanske för att ja hart världens bästa systrar? För mig ä dom världens bästa, för dig? förmodligen inte men va spelar det för roll? Dom ä mina syskon, mina systrar och ja älskar dom mer än allt annat på denna jord!


Sen har ja världens bästa mamma oxå! :)
-kanske inte så konstigt att vi blivit så bäst då ?

(och jaa, mycket felstavningar o gramatiska fel men inget ja orkar ändra nu)

___________________
Känslor i massor. Ja saknar er systrar! :)


Btw, Jennie, När tycker du att ja ska åka hem på söndagen när vi ä uppe o firar dig? 13.00 eller 18.00 , kanske gick 18.30 .. :)
Bra o fråga så ja kan beställa biljetter, Eller jaa, mamma! ;)




Pusssss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

O här sitter jag o bölar som om jag vore en gravid kossa. :P

Nu är det din uppgift att få samma komtakt, som du och jag har, me mina små flickor. Dom får me snart mens ju :O



Älskar dig!

2009-11-04 @ 18:51:13
Postat av: jennie

Så sött skrivit -smart ja ;)

Kör inte mamma förbi karlstad? det e ju nästan lika långt då..

Du får ta precis vilken du vill. :D

2009-11-04 @ 20:42:48
URL: http://norrbaggen.blogg.se/
Postat av: lillasyster

mohaha, saknar faktiskt dina grejor ;)

nämen, älskar diiig :p

2009-11-08 @ 14:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0