Livet är en lögn

När det känns som om att livet sviker en. När det känns som om att allt vänder en ryggen, att man är ensamaste i världen. Att det inte känns som om att någon förstår, att någon förstår hur man känner, hur man tanker och hur man mår. Att ingen förstår en. Vad gör man då?

Jag funderar på hur många som tänker och känner så, Jag funderar på hur många i min närhet som skrattar och ler men egentligen mår dåligt. Hur många i min närhet känner att dom lever i ett helvete egentligen, full med ångest och dumma tankar. Det som man inte ser utåt, det som inte syns på utsidan..

Jag funderar på hur många utav alla dom människorna man ser varje dag egentligen mår, hur dom egentligen har det. Lever dom så glatt och bra som dom påstår, som det ser ut?

Eller lever vi alla i en stor lögn?



Mitt liv är en lögn. Mitt leende, mina skratt och hela jag är lögn.
-det är så det känns. just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0