Lite funderingar

Idag har jag bestämt mig att ta tag i livet. Ta tag i att göra någonting för jag är så trött på att inte göra ingenting. Och jag bestämde att ta tag i dom där "måsten" som finns i mitt liv. Och ett av dom största måsten som är just nu är SSU Hjo.. Mitt ordförandeskap med allt vad det innebär.

Jag älskar SSU, jag älskar Politik, Jag älskar att kampanja, gå på möten, kurser, träffa en massa olika människor och inte minst gemenskapen som bildas. Men med min sjukskrivning, med min så kallade sjukdom har det blivit lite fel, det har blivit ett misslyckande från min sida. Vilket har bidragit med att det har blivit ännu tuffare. Men nu jävlar, nu ska jag ta tag i det här o vända det till något bra. Jag vill vara aktiv, jag vill vara med o påverka!
och jag tror att det kan bli riktigt bra.

På internet, på den här bloggen kan vem som helst läsa, vem som helst kan ta del av det jag skriver. Det tycker jag är lite skrämmande, För jag vet inte riktigt vad man kan och vad man får skriva egentligen. Sen undrar jag och funderar på varför ska man dölja saker? Varför ska jag sitta här o skriva om mitt liv, om mina känslor och funderingar? om SSU, om sjukdomen eller om vad som helst och då dölja saker? det känns bara meningslöst.

Såklart att man inte kan skriva saker om personer som är elakt och som är sårande. Eller om folk som inte vill bli skrivna om. Men det tycker jag mer eller mindre är självklart. Sen spelar det väl för roll om vad det handlar om och om vem personen är.


Kanske skriver jag för mycket, Kanske skriver jag för lite, Kanske skriver jag lagom. Jag antar att man tillslut märker vad man kan skriva, vad man får skriva och hur man kan skriva. Tills dess tänker jag inte bry mig om det så mycket utan skriva vad jag vill för stunden. 


Förövrigt så lagade jag stekta nudlar förut, det var första gången och jag lyckades perfekt! :) Jaa. jag är sjukt dålig på att laga mat så det är väldigt stort för mig. Haha!


Kolla på den här filmen, Bra eller hur? :D
Man blir förvånad!

http://www.youtube.com/watch?v=gW4rSrBHDfA


 

yes, jag är mycket peppad på SSU igen. Det är bra!
SSU är bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0