När är det okej?

När är det okej att ”hänga ut” personer på nätet? Som i sina bloggar t.ex. När är det okej att hänga ut föräldrar, vänner, ovänner och personer man vet? När dom gör saker som man inte själv tycker är rätt, när dom gör saker som inte lagen tycker är rätt? Finns det någon speciell gräns att gå efter? Om den gör tillräckligt dumma saker eller tycker tillräckligt mycket annorlunda? Eller är det okej att bara hänga ut personer? Är det okej att skriva om personer som utåt är så himla bra men inåt är en stor idiot, en stor lögnare? Är det okej att berätta sanningen i en blogg? Är det okej att hänga ut någon om det man skriver hjälper andra människor?

 

Sen är det okej att skriva om personer utan att nämna namnet, Skriva en bokstav istället? Även fast alla vet vem man menar har man ju ändå inte skrivit namnet, är det okej? Om man nu skriver på ett sånt sätt att folk tydligt förstår vem man menar..

 

Det är ganska komiskt, Jag läser flera bloggar just nu för tillfället och där händer det samma saker. Det smutskastas, Det skrivs om sanningar och om lögner om andra människor än dom själva. Och nu har jag hamnat i en sits där jag skulle vilja hänga ut en, jag skulle så gärna vilja berätta sanningen för alla.. Men är det okej? –jag vet inte.

 

När är det okej?


Kommentarer
Postat av: Fina

Man ska nog tänka efter en extra gång innan man skriver något. Så det inte blir skrivet i stundens hetta och så. Men om man verkligen VET att man vill få det ur sej och har bestämt sej för att konsekvenserna är värt det, så go for it.

2010-08-03 @ 18:42:39
Postat av: Annelie

Man ska aldrig "hänga ut" någon på sin blogg eller liknande. Är man en "ärlig" person pratar man personen i fråga om man vill "lägga" sej i. I bland vill man "prata av sej" då kan man göra det med nån vän och kanske inte på en blogg eller FB om det rör andra personer.

2010-08-03 @ 19:11:30
Postat av: Erika

Annelie:

Men om det handlar om mig och vad den personen gör mot mig? om jag vill att folk ska veta hur den personen är på riktigt..



Jag vet inte vad som är rätt eller fel..

2010-08-03 @ 19:16:48
Postat av: Mirre

Man kan la bli anmäld för de? :o

2010-08-03 @ 19:50:54
URL: http://mirregull.blogg.se/
Postat av: Linda

Gumman då, vad e d som har hänt?? :((

2010-08-03 @ 20:20:15
Postat av: Annelie

Ja Erika om den person vet vad du tycker om personen så är det väl ok. Men innan man säger vad man tycker på en blogg ska man nog tänka sej för. Det är ju många som läser och det kan misstolkas.

Hoppas att det löser sej med den du menar. Kram på dej:)

2010-08-03 @ 20:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0