Jag önskar...

Jag hade önskat att jag kunde skriva att allt var toppen. Att jag var lycklig och att jag trivs med mitt liv. Jag önskar att jag hade kunnat skriva att jag hade tagit tag i mitt liv, att jag kände glädje och livslust. Jag önskar att jag kunde skriva att jag hade ett kul liv, att jag såg fram emot någonting. Att jag kunde skriva att vilken underbar dag/vecka det här har varit. Jag önskar att jag kunde skriva att jga klarde av att leva, klara av livets motgångar, klara av mig själv. JAg önskar att jag kunde skriva att jag faktiskt är duktig, att jag faktiskt tycker det är skoj att leva. JAg önskar att jag lunde skriva att allt var toppen, helt enkelt.

Men då skulle jag ljuga. Då skulle jag inte skriva som det verkligen var. Jag skulle dölja min känslor ännu en gång. Jag skulle föra folk bakom ljuset igen, som vanligt. Jag skulle inte vara ärlig. Men då är frågan om vad man ska skriva? Eller man kanske ska strunta i att skriva? För då berättar man ju varken sanning eller ljuger. Det kanske vore det allra bästa.


Nu ska jag i alla fall till psykiatrin. Hoppas att dom kan göra mig "normal" igen. :)


Ha det bäst.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0