Ett till minne

För ett år sen, en fin sommarkväll satt vi ute på Johannas trädgård. Vi drack lite öl, pratade skit och hade det mysigt. Lillan, Johannas dotter var också med så vi tog det extra lugnt. Tyvärr gjorde inte alla det, utan kvällen slutade i kaos och rädsla.

 

Lillans pappa och hans syster var med. Dom började tjafsa och bråka. R hällde sprit på M och sen slog han henne. Han började sparka och slå på saker. Helt plötsligt såg jag lillan, som förstenad och hon såg allt. Jag sprang fram till henne och fick bära henne in. Hon hade sett allt. Men R brydde sig inte.  Vi låste in oss av rädsla, Vågade inte gå ut ifall han skulle komma tillbaka.

 

Några veckor senare satt vi utanför Lovisa och Carro och dom drack öl. Jag var nykter för jag skulle vara barnvakt. R blev sur för att johanna drack öl när lillan var med (tre öl och hon var inte påverkad) Men det tyckte han inte om så han kom o skulle hämta lillan, själv onykter.

 

Det dröjde inte mer än en halvtimme innan han kom tillbaka med henne, Och så började han bråka med Johanna. Så jag tog med emma in, Gråtandes. Vi la oss i sängen och hon skakade, grät och var rädd. Jag försökte lugna ner henne. Hon somnade till slut. Men dom orden som hon sa den kvällen gör mig så ont. Att en sån liten tjej ska behöva oroa sig.

 

”tänk om pappa slår mamma”,


Kommentarer
Postat av: Miranda

du missade att skriva att jag nitade "R" ;)

2010-07-18 @ 11:22:22
URL: http://mirregull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0