Monstret inom mig

Det bor ett monster inom mig. 
Hans kloliknande naglar rispar stora jack på min själ
Dom sylvassa tänderna hugger då och då tag i mitt hjärta
Hans ögon följer varje liten rörelse jag gör
Jag har förlorat all kontroll
Innan jag gav upp kunde jag då och då tygla monstret
Lura de att somna om
Nu har det vaknat. Jag har problem med att styra mina tankar
Jag orkar inte med det här igen. Inte varje natt
Jag gör som monstret vill, låter tankarna väva nät av vackra drömmar.
Låter monstret riva sönder dom
Tankar är omöjliga att styra så dom låter mig se dig, alla linjerna i
ditt ansikte, ditt skratt, dina ögon, din mun.
Låter monstret göra sitt och du är plötsligt där med henne,
du har armen runt henne och du ser lycklig ut.
Jag kan inte hjälpa det, jag låter tunga tårar rulla nerför mina kinder.
Monstret viskar i mitt öra "Du är ensammen, ingen vill ha dig!"
"Nej!" Försöker jag säga "Nej! Jag har vänner som älskar mig"
Orden fastnar i halsen.



Precis som om jag skulle kunnat skriva det..

Kommentarer
Postat av: elina

Du har vänner som älskar dig för jag gör de otroligt mycket!

2010-06-08 @ 23:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0