Boktips

Jag vill inte dö, Jag vill bara inte leva!

det heter en bok av Ann heberlein som lider av bipolär typ 2. Hon skriver om sitt liv om sin kamp. Boken är en utav dom bästa böckerna jag läst. Topp tre utan tvekan. I mycket kände jag igen mig, Det var skrämmande likt ibland. och inte minst titeln, den säger väl allt egentligen.

Jag rekomenderar alla att läsa den. Du kommer inte att ångra dig.

"Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva. En äkta apori, ett olösligt filosofiskt dilemma, en ångestskapande situation i sig bortsett från att det oftast är min ångest som driver mig mot insikten att livet är värdelöst och slutsatsen att det bör ändas. Det gör för ont. Ibland. Ibland är det bara outhärdligt. Denna vardag. Denna tristess. Detta fula liv. Det banala. Det dumma. Allt som ni inte förstår. Förlåt. Det var onödigt. Förlåt."




-Jag vill inte dö, Jag vill bara inte leva.

Kommentarer
Postat av: Maria S

Hej! Visst är den boken bra! Precis som du tyckte jag den var en av de bästa jag läst. Ha det så gott & håll modet uppe. Allt kommer att ordna sig. Kram

2010-09-12 @ 18:57:23
Postat av: Erika

Kul att höra från dig! Är allt bra med dig? :) Kram!

2010-09-12 @ 21:56:27
Postat av: Maria S

Hej hej! Ja för det mesta är det bra faktiskt. Jobbar 50 % & sjukskriven 50 %. Känns alldeles lagom just nu. Har väl upp & ner dagar som dom flesta som ibland som du känns pest. Jätte kul att kolla din blogg. Tänker faktiskt ofta på dig & hoppas att det är bra för dig. Du är en mycket söt & go tjej som har MASSOR av goda kvaliteer. Tänk på det Erika & sträck på dig<3 Kram

2010-09-14 @ 14:57:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0